Ridvägar



Svart: Gården och det :)

Blått: En väg där man rider till gården Berg. Det är den gården där man svänger in på kartan. :) Sedan följer en väg som går till Rävlinge (som är också en gård) och sedan rider man hem igen en annan väg. På vägen till Berg kan man rida på fälten också. Att rida den här vägen tar ca 45-55 min.

Orange: Ridvägen till Rävlinge. Väldigt mycket trav och galoppvägar som är bra :D Tar en halvtimme fram och tillbaks på denna ridväg.

Rött: Islandshästarna kallar vi denna väg. Då man kommer till ett stall där de har bara islandshästar. Tar ca 40 min.



Gul: Inget särskilt namn. Bra uppskrittnings väg och framridnings väg. Tar ca 15-20 min runt.



Grönt: Man rider till Rävlinge men istället för att svänga rakt upp så går man ut på vägen. Den vägen går till Fryken. Den här kartan över är inte hela vägen.

Andra delen av Fryken-vägen:

Grönt: Fryken vägen. Hela rundan tar minst en timme om man ska bada med hästarna och sedan rida hem igen.

Vinrött: Bilvägen



Rosa: Gården

Blått: Först rider man "Rävlinge vägen" och istället för att vända där och rida tillbaks fortsätter man. Då kommer man till Västra Runnevål. (Tror det heter så haha xD)  Man rider igenom där och kommer tillbaks på bilvägen och rider hem igen. Det tar ca 45 min.


Tror inte det var någon såndär 'stor' ridväg. Såklart finns det massor av småvägar i skogen. Men detta är de vanligaste ridvägarna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback