Nya skor & en annan sak

Nu har ponnisarna fått nya skor. Fyra broddar på varje skor och snösulor fick de också. :D
Red inte idag för att det regande. Inte så lite heller :/ Longerade båda istället.

Började med Magic och jag gick med henne först en stund. Sedan började jag låta henne gå ut på volten. Skritta där en stund och efter det trav. Asså shit vad hon blev pigg i traven. Hon gick över till galopp hela tiden. Sa jag galopp? Skengalopp är nog det rätta ordet..Trodde det var hundarna hon var rädd för så jag tog in de. Men hon var fortfarande så där..
Försökte en gång till och då skenade hon verkligen! Hon sprang runt den dära volten och jag trodde hon skulle halka och bryta benet eftersom det var halkigt. Jag stod där och försökte få henne att lugna ner sig, men nej. Jag blev skiträdd eftersom hon snubblade ett par gånger, fortfarande i skengalopp. Försökte styra henne mot staketet. Tillslut märkte hon staketet och stannade. Asså shit vad chockad, glad och väldigt rädd jag var. Glad att hon hade klarat sig utan att gå omkull. Rädd och chockad efter händelsen. Försökte få henne att lugna sig. Efter det vågade jag inte galoppera med henne på volten utan bara travade med henne. Var nära staketet ifall hon skulle sticka igen.
Fatta vad som kunde hänt henne! Jag skulle dö om jag hade förlorat henne också..

Longerade Domino också men då kom hovslagaren så jag hann inte så länge.

min fina tjej<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback