Trimning

Red ett dressyrpass för Ulrika Skönnemark idag på krk. Började med att skritta länge, kanske 20 min eller något. (10 min inne och kanske 10 min ute?) Sedan började jag jogga henne lite. Hon kändes väldigt mjuk.
Sedan började lektionen och vi hållde oss på en volt. Hon ville öka när jag tryckte med skänkeln (som jag trycker när jag ska böja henne) och det jobbade vi på. Hon var stark och svarade inte på mina tygeltag. Vi hållde på mycket med det. Efter att jag fått kämpat och vunnit över henne så sprang hon inte iväg så fort jag klämde med skänkeln. Hon var svettig efteråt och hon är klippt så hon jobbade på bra :D

Nöjd iaf ;D fast mina armar kändes som att de skulle gå av.
Vi ska testa ett pelhambett på henne sa Ulle (min tränare). Vi får väl se :)


bild från wäse :D


Kommentarer
Felicia:

http:// Hej
2010-11-14 | 11:00:42
Felicia:

Hej

Ser härligt ut med sommar, själv får jag inte ens gå tdeill riduset:( 5 hästar i vårt stall är sjuka.

Linemet är inte sjuk men så är det, rida ute i rusk

varje dag är inte kul. man blir bortskömd när man är van att gå in i ridhuset.

Gulliga bilder på Domino & Madgic//Kram FW


2010-11-14 | 11:05:31
Wilma:

vilket pelham bett ska du rida på?????


2010-11-14 | 18:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback